Raadsvergadering
woensdag 12 november 2025
- Locatie
Halte Democratie, Havenkade-west 1 te Winschoten
- Voorzitter
- Burgemeester Cora-Yfke Sikkema
- Toelichting
-
Dit betreft de begrotingsraad.
NB: deze vergadering begint om 16.00 uur.
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
1Opening van de vergadering
-
2
Bijlagen
-
3
Inwoners kunnen hun mening geven over actuele onderwerpen die niet zijn geagendeerd en die directe aandacht vragen van de raad. Over andere onderwerpen kan in de eerstvolgende beeldvormende raadsbijeenkomst ingesproken worden. Voor het inspreken tijdens de raadsvergadering is maximaal een half uur beschikbaar; vijf minuten per persoon. Als er meer dan zes aanmeldingen zijn, zal de spreektijd per persoon evenredig worden verdeeld.
Aanmelding is vereist. Zie hiervoor de informatie aan het einde van deze agenda. -
4
De raad bespreekt oordeelsvormend de geagendeerde raadsvoorstellen.
-
4.a
Bijlagen
Voorgesteld besluit
De programmabegroting 2026 (inclusief de paragrafen) en de meerjarenraming 2027 - 2029 conform vast te stellen, inclusief de mutaties in de bestemmingsreserves.
-
4.bTer vergadering verschoven of toegevoegde agendapunten
-
5
De raad neemt besluiten over de ter vergadering naar besluitvorming verschoven raadsvoorstellen.
-
5.a
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- De 2e BBR 2025 vast te stellen en de mutaties zoals deze zijn opgenomen bij de programma’s te verwerken in een begrotingswijziging en deze samen met de gewijzigde programmatotalen vast te stellen.
- De volgende reserves in te stellen: Reserve Nij-Begun en Reserve Onderhoud Blauwestad.
- Het positief resultaat van de 2e BBR 2025 ad. € 6.360.424 te storten in de algemene reserve.
- De kaders voor de reserve “Versterking ruimtelijke kwaliteit dorpen en wijken” te verruimen en beschikbaar te stellen voor alle dorpen en wijken van de gemeente Oldambt.
- De begroting 2025 conform te wijzigen, inclusief de mutaties in de investeringskredieten en bestemmingsreserves.
- Kennis te nemen van de informatie uit de IBR (Informerende Bestuurs Rapportage).
-
5.b
Bijlagen
Voorgesteld besluit
- De griffier en de plaatsvervangend griffier aan te wijzen als Woo-contactpersoon voor de raad, als bedoeld in artikel 4.7 van de Wet open overheid;
- De griffier en de plaatsvervangend griffier mandaat te verlenen voor de afhandeling van Woo-verzoeken waar het betreft:
- het beslissen op een verzoek om informatie;
- het verzoeken om precisering van een verzoek;
- het verwijzen naar een ander bestuursorgaan;
- het verdagen van een beslissingstermijn;
- het in de gelegenheid stellen tot het naar voren brengen van een zienswijze.
-
5.cTer vergadering verschoven of toegevoegde agendapunten
-
6
Als u gebruik wilt maken van agendapunt 3, inspreekrecht inwoners, dan kunt u zich tot één dag voor de raadsvergadering aanmelden bij de griffier Jelte van der Meer: jelte.vandermeer@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van het onderwerp dat u wilt bespreken.