Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsvergadering

16.00 uur Begroting en algemene beschouwingen

woensdag 12 november 2025

16:00 - 22:30
Locatie

Halte Democratie, Havenkade-west 1 te Winschoten

Voorzitter
Burgemeester Cora-Yfke Sikkema
Toelichting

Dit betreft de begrotingsraad.


NB: deze vergadering begint om 16.00 uur.

Agenda documenten

Uitzending

Agendapunten

  1. 1
    Opening van de vergadering
  2. 2

  3. 3

    Inwoners kunnen hun mening geven over actuele onderwerpen die niet zijn geagendeerd en die directe aandacht vragen van de raad. Over andere onderwerpen kan in de eerstvolgende beeldvormende raadsbijeenkomst ingesproken worden. Voor het inspreken tijdens de raadsvergadering is maximaal een half uur beschikbaar; vijf minuten per persoon. Als er meer dan zes aanmeldingen zijn, zal de spreektijd per persoon evenredig worden verdeeld.
    Aanmelding is vereist. Zie hiervoor de informatie aan het einde van deze agenda.

  4. 4

    De raad bespreekt oordeelsvormend de geagendeerde raadsvoorstellen.

  5. 4.a

  6. 4.b
    Ter vergadering verschoven of toegevoegde agendapunten
  7. 5

    De raad neemt besluiten over de ter vergadering naar besluitvorming verschoven raadsvoorstellen.

  8. 5.a

    Voorgesteld besluit

    1. De 2e BBR 2025 vast te stellen en de mutaties zoals deze zijn opgenomen bij de programma’s te verwerken in een begrotingswijziging en deze samen met de gewijzigde programmatotalen vast te stellen. 
    2. De volgende reserves in te stellen: Reserve Nij-Begun en Reserve Onderhoud Blauwestad. 
    3. Het positief resultaat van de 2e BBR 2025 ad. € 6.360.424 te storten in de algemene reserve. 
    4. De kaders voor de reserve “Versterking ruimtelijke kwaliteit dorpen en wijken” te verruimen en beschikbaar te stellen voor alle dorpen en wijken van de gemeente Oldambt. 
    5. De begroting 2025 conform te wijzigen, inclusief de mutaties in de investeringskredieten en bestemmingsreserves. 
    6. Kennis te nemen van de informatie uit de IBR (Informerende Bestuurs Rapportage).
  9. 5.b

    Voorgesteld besluit

    1. De griffier en de plaatsvervangend griffier aan te wijzen als Woo-contactpersoon voor de raad, als bedoeld in artikel 4.7 van de Wet open overheid; 
    2. De griffier en de plaatsvervangend griffier mandaat te verlenen voor de afhandeling van Woo-verzoeken waar het betreft:
    • het beslissen op een verzoek om informatie;
    • het verzoeken om precisering van een verzoek;
    • het verwijzen naar een ander bestuursorgaan;
    • het verdagen van een beslissingstermijn;
    • het in de gelegenheid stellen tot het naar voren brengen van een zienswijze.
  10. 5.c
    Ter vergadering verschoven of toegevoegde agendapunten
  11. 6

    Als u gebruik wilt maken van agendapunt 3, inspreekrecht inwoners, dan kunt u zich tot één dag voor de raadsvergadering aanmelden bij de griffier Jelte van der Meer: jelte.vandermeer@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van het onderwerp dat u wilt bespreken.